fredag 17 maj 2013

Konsekvenser förföljer oss

Hur man än vänder och vrider på saker och ting så sitter man här med dåligt samvete. Jag vill sina barns bästa och man vill visa dom vad som är rätt och fel. Jag vill inte missunna dom  någonting och jag vill inte straffa dom. Jag gör inte det men så ser ju inte barnen på det.

Barn ser det som straff medan vi vuxna ser det som en konsekvens. I vissa fall straffas vi vuxna med men det ser oftast inte barnen. Min konsekvens för min mitt barns konsekvens har gett mig dåligt samvete. Men jag vet att jag har gjort rätt innerst inne men samtidigt så mår jag dåligt över att ha krossat ett barns nöje.

Det är dock inte jag som krossat det från början utan barnet själv. Men hur man än vänder och vrider på det så finns det dåliga samvetet där.

Jag säger som jag brukar göra: Det kommer fler tåg.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...