måndag 6 maj 2013

Underbara helg

Helgen har sprungit iväg. Igår var det en jättemysig dag. Den började med att vi alla gick till kyrkan för att se Beatrice och resten av gänget utföra en musikal i kyrkan. De var superduktiga. De var småbarn från 7 år och upp till 10-11 cirka och alla var så duktiga.


Efter kyrkan så gick vi alla till Harry´s i Borgholm där kyrkan hade abonnerat lokalen. Det blev pizzabuffé och en bowlingrunda. Det var mycket trevligt och roligt. Till och med jag bowlade och medan jag gjorde det så tog Stéphanie ett kort på mig. På det kortet så såg jag att jag måste minst gå ner
 kg. Mindre roligt men nu jädrar så ska det bli att motionera.


Vi skulle beställa dricka i baren. Det var lite pinsamt för det såg ut som att killen i baren trodde att jag skulla ha all dricka själv. Jag beställer 3 cola, 2 fanta och 1 sprite. Han tittade på mig men jag fick det jag beställde. Nu var vi bara två vuxna och sex barn. Undrar hur det hade varit om min äldsta oxå hade varit med då :-)



Sedan gick vi hem och solade. Det var så varmt och så skönt. Det var verkligen en doft av sommar i går.

Idag har jag dock inte gjort det, men jag har gått en del i stan. Jag, Stéphanie och de två små gick i stan för att shoppa skor till småpojkarna. Vi sa att vi skulle börja på Rebook här i stan och sedan gå ner hela Storgatan. Det började med Rebook och slutade där. Pojkarna hittade skor som de tyckte om. De ville ha samma färg och de har samma storlek så det gäller att hålla reda på vems som är vems :-)



När vi kom hem så slängde jag och Stéphanie oss på studsmattan och solade. Det är så skönt att ligga på den. När solen gick ner på det hållet så slängde vi oss på gräsmattan. Vi grillade i kväll och vi satt på altanen. Det var en härlig dag idag med.

Bjuder på några fina foton från Borgholm. De är tagna vid Robinson crusoe borgholm


Nu ska jag och dottern se på en film tillsammans. Jag önskar er en fin kväll. Kram på er. 

Intressant?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin helg ni haft tillsammans. Bowling spelar vi då och då med barnen och deras äkta hälfter.
    jag har jobbat hela helgen och igår slutade jag ett. men var då på ett möte till fem. Flora och jag tog en kvällspromenad och träffade en granne. Så det blev en promenad till:)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har haft en mysig helg. Man får passa på medan man har fina dagar :-) Kvällspromenader ska jag oxå börja och ta. Kram på dig

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...