måndag 17 juni 2013

Sanna ordspråk


Det finns människor till allt. Vissa gör allt för att andra ska tycka synd om dom. De ljuger och försätter sig själva som offer fast det egentligen är dom som är boven själv. Offerkoftan hänger långt ner till anklarna på dom. Det är ett under att de inte snavar över den.


Jag kan verkligen hålla med om att livets stora gåta är verkligen att älska, glömma och förlåta. Men kan man alltid leva efter det? Nej tyvärr. När det gäller mina barn som blir stampade på då kan jag inte glömma och förlåta.



Beror det inte på vilka misstag som görs? Jo för mig gör det det, men i slutändan så vet jag oxå att fallet blir väldigt starkt för den människan som begår dom misstagen. Det vill säga om de har något samvete.

Jag tror på karma. Det du ger får du tillbaka. Jag vet några som kommer att få ett rent helvete med andra ord! Jag kan inte påstå att jag tycker synd om personen i fråga. Det finns fina ordspråk som passar in.

Som du bäddar får du ligga
Det du ger får du tillbaka
Gräv en grop och du faller själv däri

Nu ska jag ta kväll. Jag önskar er alla en fin kväll och sköt om er!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...