torsdag 13 juni 2013

Vacker dag med skolavslutning (foton)


Robin har gått ut nian idag. En stor dag både för honom och för mig. När jag stod och tittade över havet av elever så kunde mina tankar inte låta bli att gå tillbaka då vi flyttade hit. Vännerna var inte så många och under åren som gick så blev dom färre och färre.


Att vara skåning och komma till Öland var inte det enklaste. Barn kan vara grymma, det visste jag även då men att barn kunde vara så extremt grymma hade jag ingen aning om. Mycket kom från början av vuxna människor.


Robin blev kallad för saker och han blev även en slagpåse för andra. Det värsta och det mest farliga var att han en gång blev utsatt för strypgrepp och jag fick inget veta förrän flera veckor senare. Det var ingen lärare som berättade för mig heller utan det var en slump av Robin själv.


Men det var då det. idag gick han ut 9:an och han var omringad av vänner. Det tog Robin 5 år för att bli accepterad för den han var. De åren har varit jobbiga för alla inblandade men idag var allt offrande värt det. Han gick ut med betyg i sin hand och han var glad och han var stolt.


Stolt var och är även jag. Han har verkligen kämpat. Inte bara med skolarbetet utan även med det sociala livet. Det har varit en lång resa för Robin, och idag kom betalningen. Han var så stilig där han stod med sin fina kostym.



Ett stort GRATTIS till dig Robin. Detta är din dag. Fyll den med glädje och en massa minnen. Jag är stolt över dig. Du har kämpat och stått i och idag får du din betalning :-) 

Någon mer som skulle vara stolt denna dag är Robins morfar. Han var så glad för sina barnbarn och han frågade alltid efter barnen. Jag slår vad om att han tittade ner och log med hela ansiktet :-)


Sen har jag en vacker flicka med som gick ut 8:an. Nästa år är det hennes tur att gå ut och få en minnesfull dag :-) 


Som ni ser på blommorna så började dagen med fint väder, men när det var ca en halvtimme kvar så kom regnet. Det försvann dock igen tack och lov, men man hann och bli lite blöt.

Vi åkte till Nya Condis här i stan och tog en fika efteråt. Dagen har verkligen varit vacker på många olika sätt. I morgon är det dags för tvillingarna och Hampus. Pontus var i kyrkan idag men jag kunde tyvärr inte vara med då det var samtidigt som Robin och Stéphanie gick ut idag.

Vi var för övrigt på slottet i Borgholm. Det är första året som jag är med där. Det var häftigt. Miljön där är fin.

Jag hoppas ni alla har haft en fin dag! Önskar er en mysig kväll.

Intressant?

4 kommentarer:

  1. Fy, så trist att Robin haft det så motigt! Skönt ändå att avslutningen verkar ha varit en positiv upplevelse!

    Hoppas du har det fint på alla sätt - alldeles för länge sedan jag tittade in hos dig!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit en lång resa men det var underbart att se honom nu när han var en bland alla andra :-)

      Det var roligt att du kikade in. Du är välkommen närsom :-)

      Ha en fin kväll. Kram kram

      Radera
  2. Grattis till examensdagen.
    Vilka fina kort. Förstår att du är stolt. Stilig kille. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är verkligen stolt :-) Kram kram

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...