tisdag 25 juni 2013

Vinn produkter på bodystore.com

Bodystore.com har tillsammans med Twingly en tävling där man kan vinna ett produktpaket på minst 500 kr. Har man tur så kan vinsten bli 20 000 kr. Tävlingen går ut på att skriva om mina skönhetsmåsten i ett blogginlägg, och mitt kommer här :-)

Jag har barn som jag är väldigt rädd om. När det började bli varmt efter vårens slut så ville barnen slänga av sig sina kläder. Det var helt plötsligt sommar. Vad dom inte visste då var att det  var/är så lätt att bränna sig när de första solstrålarna når jorden. Så för mig är en solkräm ett måste.

I butiken bodystore.com så har de Eco Cosmetics Solkräm SPF 30 EKO (veg.), 75 ml. Den ger omedelbar verkan och är dessutom vattenfast. Den innehåller inga parfymer eller konserveringsmedel. Solkrämen är inte testad på djur och den rekommenderas till barn. Kan det bli bättre?

Barnen leker i vattnet och det är inte alltid man tänker på hur länge de har varit ute i solen och ju mer de har varit i vattnet ju mer kräm har det gått bort från deras kroppar. Så man måste smörja flera gånger under en tur på stranden. Det gäller inte bara barn utan även vuxna. Vi är duktiga på att glömma bort oss själva.



Efter barnet eller jag/du har solbadat så kan man känna sig torr och huden kan kännas ansträngd. Vad är inte bättre då än att tillföra huden lite fukt. Det ger dessutom svalka och man kan känna sig fräsch igen. Då finns Dr Hauschka After Sun Lotion EKO, 100 ml. I den finns vegetabiliska oljor och vaxer med exstrakt av kvittenfrö och anthyllis som ger din hud svalka och man känner sig fräsch efter man har solbadat. I denna lotion så finns det Ringblomma och Getväppling vilket som gör att det underlättar återhämtningen för en solbränd hud.

Som vuxen kan man ju ibland känna sig rätt så stel när man har solat. Tänk då hur det kan kännas på ett barns hud. Jag tycker det är viktigt att tillföra fukt till huden efter ett solbad och det gäller barn som vuxen.


Har man varit ute på stranden en hel dag och blivit värmd av solens strålar så kan man bli trött och lite hängig. Jag blir det ibland i alla fall. Då jag är diabetiker så måste jag vara rädd om mina fötter och jag vill helst inte bränna dom eller få sprickor i fötterna då det kan bli väldigt svårläkt. Blir man torr om fötterna så kan det bli sprickor. Då använder jag mig av fotkräm för att mjuka upp huden på fötterna igen.

Rosenserien Fotkräm EKO, 100 ml är en fotkräm som är fuktgivande och som har en uppmjukande effekt på förhårdnader och självsprickor. Den har en mild doft och har en krämig konsistens. Krämen innehpller bivax och ringblomma vilket är förekommande i hudvårdsprodukter.

Jag är inte bara diabetiker utan jag är även gräs och nickelallergiker. Det gör att jag har en mycket känslig hud. Ovanpå detta så har jag atopiskt eksem och har ibland stora problem med eksem på mina händer. Eksem kan klia något så fruktansvärt och man vet inte vad man ska göra för att få det att stilla sig. Man kan ju inte klia sig för det gör ont och det kan bli stora sår, vilket är svårläkta på grund av min diabetes.

Green People Help at Hand EKO, 50 ml är en kräm som känns lugnande för kliande händer. Den är anpassad för oss med eksem och psoriasis. Krämen är perfekt för oss med känslig hud och den skyddar mot fuktighetsförlust. Den är dessutom kladdfri.




Dessa produkter blir mina mina sommarmåsten. Man måste vara rädd om sin hud och har man barn så måste man vara än mer noggrann med att få deras hud att inte bli förstörda av solens heta strålar.

Vill du ge mig din röst? tryck på knappen här nedan.

Rösta på mitt bidrag!

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...