måndag 1 juli 2013

Lista över hotell i Skövde

Det börjar bli lite rörelse i stan nu. Det är inte mycket folk här ändå men man kan se att det är sommar i Borgholm ändå i alla fall. Jag trodde dock att det skulle vara så mycket fler folk här nu, men det kommer kanske. Själv får man vänta på att ta semester. Det är ju så när man bor på en semesterort, men det gör ingenting. Jag ligger gärna på stranden här vid havet under sommaren och åker iväg på semester under hösten.

De få gånger som jag och Fredrik har åkt iväg så har vi bott på hotell och det har ju varit så skönt. Vi har haft frukostbuffé med i paketet och just frukosten är ju som godast. Det enda som jag tycker är synd att de flesta hotellen inte har är badkar. Det är så skönt att lägga sig i ett varmt bad efter man har varit ute och gått. Det finns många olika hotellkedjor att välja på och där ska man nog läsa noggrant om varje hotellkedja. Om vad de erbjuder och vad de verkligen står för.

Ett hotell i Stockholm var ju katastrofal. När man läste om det så lät det så bra så vi valde det. Sedan visade det sig att det inte alls var så bra. Hotellkedjan har ett ett erkänt namn och vi har bott på andra hotell i den kedjan och det har varit suveränt så därför valde vi detta i Stockholm. Det skulle visa sig vara ett stort misstag.

Jag har aldrig varit med om att man erbjuds korvbröd som frukostbröd i stället för riktigt bröd eller frallor. Jo de hade ju frallor men det åt personalen själva. De kom ut med sina bullar och tog pålägg från frukostbordet där vi gäster satt. Jättedåligt tyckte jag. Men tack och lov så är inte alla hotell på detta sätt. Vi har legat ute några gånger och det har bara hänt en gång som det har varit så. Ska ni ut och resa? Här har ni en lista över hotell i Skövde

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen inte kul när man hamnar på ett hotell som inte alls lever upp till ens förväntningar.

    Tack för tipset, det var en bra hemsida för att hitta hotell i Skövde! När jag bokar hotell brukar jag använda trivago. Den sidan har funkat bäst för mig när jag letar efter bra priser på hotell. Man kan också se hur andra betygsätter hotellen, ofta är det flera hundra som röstat. Och då litar jag hellre på vad oberoende personer säger än hotellen själva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra när man kan se vad andra har tyckt om hotellet och det är oftast det jag går efter. De har ju varit där och de vet (i bästa fall hur det är :-)

      Radera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...