tisdag 23 juli 2013

Underbar förlovningsdag

Igår var det Fredriks och min 7:e förlovningsdag och den firade vi hemma med trerätters middag som barnen och en väninna hade tillagat. Vi visste inget om det utan när vi kom hem så hade barnen och Maria fixat och donat här hemma. De hade vikt alla våra kläder, lagat mat och serverade den tillsammans med jättefina paket och kort.




Presenterna hade dom fixat under dagen och de var jättefina. De står just nu på vår TV hylla i vardagsrummet.


Maten var jättegod. De måste ha stått med allt detta ett bra tag. Som förrätt fick vi en toast med skagenröra. Till varmrätt fick vi kycklingfilé med klyftpotatis och grönsaker samt sås. Till efterrätt blev det fruktsallad med glass. Så gott.

De hade dukat ett bord i trädgården och ställt upp allt så fint där. 


Efter maten så gick jag och Fredrik ner till hamnen och kikade lite. Maria tog barnen till poolbaren under tiden så vi var barnlediga.


Det var en underbar dag tack vare barnen och Maria som ordnade allt så vackert. Där kommer man hem och tror att man ska laga mat så finns allt serverat. Vad skulle man gjort utan barn och vänner?

Det var dagen igår. Dagen innan i går så var vi på stranden. Maria var med och hon hjälpte barnen att bygga ett sandslott.  Här kommer några bilder på den dagen.



Idag var vi i stan och tog en glass och shoppade lite. Men vi var även vid pappas grav där jag rensade rabatten. Ogräs växer fort. Jag tog bort allt som inte skulle vara där och alla döda kvistar och blad. Det blev rosen kvar. Den jag satte vid kanten där urnan sattes ner. Den var den enda som levde. Resten har inte klarat klimatet.

Jag rensade och barnen sköljde av stenarna som vi har runt gravkanten. De två små och Beatrice vattnade rabatten och hjälpte till att sätta dit stenarna. Det blev så fint.





Kort på innan rensningen och efter rensningen.


Foton från pappas ros som står på graven


Det har varit fina dagar. I morgon blir en tung dag för i morgon är det två dagar sedan pappa gick bort. Nu ska jag varva ner och bara vara. Ha en fin kväll!

Intressant?

1 kommentar:

  1. grattis, vilken fin middag och presenter. det kan man kalla över överraskning.
    Vacker ros på graven. Tänk att det redan gått två år. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...