söndag 21 juli 2013

Vänskap

Ibland är det bättre att vara tyst och låta saker och ting vara som de är. Men då finns risken att man sprängs till sist av all osäkerhet som det ges. När man får höra saker som jag vet inte stämmer och det kommer från nära håll då blir man ju både ledsen och besviken. Sen kommer frågan: Vad är det som är sant?

I  många år under min levnadstid så har jag mött många människor som har visat sig vara falska fast de har utgett sig för att vara bra vänner. Man tror allt gott om alla och då trampar man rätt ner i klaveret och dimper rätt så djupt.

För 8 år sedan hade jag som jag trodde en varm vänskap. Det skulle visa sig att denna kvinna var min vän men enbart för att få reda på saker och ting som den sedan skickade vidare till människor som jag inte ville ha kontakt med för att de hade vigt sitt liv för att förstöra för mig. Det var så det kändes i alla fall.

Efter detta så bestämde jag mig för att bara ha få nära vänner än många bekanta. Det mest för att inte såra mig själv eller för att andra skulle såra mig. När man blir bedragen av vänner så tar det väldigt lång tid för mig att lita på någon annan människa igen.

Jag vet att man är två för att dansa tango så det innebär att felet inte bara ligger hos den ena partnern. Man uppfattar saker och ting annorlunda och ibland är det bättre att låta saker och ting vara som de är som sagt. I alla fall för en stund så man hinner smälta allt.

Nu blir det stranden. Ha en fin dag!

Intressant?

1 kommentar:

  1. Det gör väldigt ont när man förstår att den man trodde var en vän, inte är det.
    Jag passar mig väldigt noga för vem jag släpper in på livet. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...