tisdag 20 augusti 2013

En långpromenad i skogen (bilder)

Vilken rolig dag det har varit. Den började med att vi gick upp (något senare än vad jag planerat, men vi kom ändå iväg tidigare än vanligt??) Sen åkte jag hem igen. Åt frukost och drack kaffe och tog det allmänt lugnt. Sedan skickade jag ett sms till min goda vän och frågade om hon var hemma eller på jobb. hon var hemma och bjöd på kaffe så jag var inte sen med att ta på mig mina skor. Vi drack kaffe och pratade bort en stund. Sen gick vi hem till mig. Enbart för att ladda mobilerna för vi bestämde oss för att gå en promenad i skogen efter vi hämtat Pontus på dagis.



Pontus satt och spelade spel på dagisets ipad när vi kom men han var inte sen med att klä på sig när vi kom. Pontus älskar att gå i skogen nämligen. Han ville visa Mullekojan som alla dagisbarn går till. Vi har varit där flera gånger men det är  lika roligt var gång :-)

Vår skog är vacker tycker jag. Det finns så många fina träd som bara väntar på att bli fotograferade. Vi har en vacker natur. Synd inte alla är rädda om den bara. Vi gick mer än en timme i skogen. Pontus var superduktig. När vi hade gått 4 km så började han att säga att han ville gå hemåt. Då siktade vi in oss på Bems i stan. Vi var tvungna att få något i oss. Mitt socker höll på att sjunka och smarta jag hade glömt att ta dricka och fukt med mig. Men det gick bra. Pontus åt glass medan jag och Maria tog en barnmeny med hamburgare och pommes. (Pontus hade ätit på dagis)


Vi gick sedan och shoppade lite. Det tog verkligen på krafterna att shoppa för jag är helt slut nu. Vi invaderade skoaffären i Borgholm. Med oss ut hade vi fem par skor. Två till Hampus, ett par till Pontus och ett par tuffa skor till mig och ett par tuffa stövlar till Stéphanie. Bilder på dom kommer i morgon.

Sen tågade vi Storgatan fram och kollade lite här och var. Vi mötte ju upp Stéphanie och Hampus innan skoaffären så de var ju med Storgatan ner. Hampus fick en glass som han åt och när han var klar med den så gick vi in på Kyllerbytta och gjorde ägaren där inne lite rikare. Sedan blev det storhandling på Netto :-)

Vi gick hem och fixade mat. Jag och Maria var nog trötta efter dagen för vi skrattade hela tiden. Jag skrattade så att jag grät :-) Men vi hade kul.

Nu sitter jag här nöjd och känner att livet är trotts allt härligt. Man behöver dessa små stunden för att orka gå framåt ibland. Mina barn har haft det bra och då mår jag bra.

Jag har lagt barnen och det har gått alldeles utmärkt. Nu ska jag själv göra mig i ordning för sängen för mina höfter är helt slut nu. Men jag tycker ändå att det har varit värt all möda. Vi gick nästan 5 km och var ute i 4 timmar.


Pontus knackar på hos tomtarnas träd. Ingen var hemma. 

Det behövs inte så mycket för att det ska vara vackert



Den berömda Mullekojan (första bilden)


Det fanns ett och annat djur på vägen. Snigeln tyckte nog att den var vacker för den sträckte på sig så dant. Skalbaggen på den andra bilden hade mycket fina färger. 

Detta var min dag i ord och bild. Hur har din sett ut då?

Intressant?

1 kommentar:

  1. Det var ett tag sedan jag kollade in här. Vad fint du gjort, med fåglarna.
    Jag älskar att vara i skogen. Det är så fridfullt.
    Idag har jag jobbat, så även imorgon. Men på eftermiddagen ska jag träffa en kompis. ha det bra och tack för fina bilder från er dag. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...