torsdag 1 augusti 2013

Handla smart

Jag bor i Borgholm, vilket betyder i en semesterort. Här är mycket folk under sommaren och vi som bor här kommer inte riktigt till i alla affärer som vi har här. Vissa är ju bara öppna under sommarhalvåret så de stängs ju ner när hösten infinner sig. Att trängas i de små butikerna som vi har här intresserar inte mig. Det händer ibland att man går ner till stan och går och kikar runt lite men det händer inte för ofta.

När jag handlar kläder så gör jag det mestadels hemma framför datorn. Där kan man sitta i lugn och ro och kika på plaggen eller andra saker som man ramlar över. Man kan ta god tid på sig innan man bestämmer sig och det bästa av allt: Man slipper att trängas.

På nätet så kan man hitta många bra sidor där de är billigare med sina priser. Varför missa det? Jag brukar sitta i min ensamhet och titta och läsa om de erbjudande som internets sidor ibland kan ge. Man kan ju faktiskt trilla över att bra erbjudande!

Jag köpte tyger för lite sedan över nätet. Jag har tänkt att göra gardiner av dom. De var billiga i metervara och då kunde jag inte låta bli. Jag har dock inte gjort gardinerna än men det har jag hela hösten på mig att göra.

Jag brukar vara ute i god tid när det gäller julklappar. Redan efter jul så börjar jag att köpa till nästkommande jul. De rear ofta ut efter jul så då kan man göra många fina klipp. Under hela året sedan så köper jag om jag ser något billigt. Lägger undan det och slår in det som julklapp i december. Jag är oftast klar med min julklappshandling i november månad. Ibland tidigare. 

Surfar man runt på internet så kan man ramla över många fina tips på hur man kan handla billigt. 


Hur gör ni när ni handlar? Handlar ni helst över internet eller vill gå i affärerna?

Intressant?

3 kommentarer:

  1. Jag handlar nästan allt i affärer- Dels vill jag känna och prova MEN framför allt gynna affärer på hemmaplan. Om vi handlar allt på nätet försvinner ju våra affärer med allt vad det innebär. Och då klagar vi över det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska man gynna affärerna hemmavid, men ibland måste man gynna sig själv med. Ser jag ett plagg i en affär som kostar 200 kr och som jag kan få tag på ute på internet för halva det priset då väljer jag att gynna mig själv. Nu vet jag att frakten kostar men oftast så passar man ju på när man ändå ska ha mer.

      Radera
  2. Jag handlar sällan kläder via nätet. När barnen var små gjorde jag det.
    Men scrapsaker handlar jag oftast på nätet. Tycker om att kolla runt och fynda. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...