onsdag 7 augusti 2013

Lasse Sigfridsson i Borgholm

Det är onsdag och det betyder att det var underhållning i stan i kväll. Det är nu slut och jag sitter här och lyssnar på en mycket vacker röst som strömmar ut ur min högtalare. Jag gillar Lasse Stefanz men det var mycket för att Lasse Sigfridsson var med. Hans röst är otroligt vacker. Jag satt nästan på första bänk och lyssnade.

Det var inte meningen att jag skulle gått egentligen för jag skulle ha jobbat. Tiderna blev ändrade och kunde ändå gå fast då trodde vi att det var Wizex som skulle spela men någon i det bandet hade blivit sjuka så det blev Dolbyz och Lasse Sigfridsson. Jag blev inte ledsen för det.

Dolbyz var duktiga. De hade en kvinnlig vokalist som hade en mycket fin röst men de var inte så säkra på låtarna tyckte jag. Ja om de inte var deras egna förstås. Det kan bero på att de fick komma i all hast tack vare Wizex inte kunde komma.

Vi köpte Lasses två album som han har släppt som soloartist och vi köpte boken Mina spelmansminnen med Lasse Stefanz. Det blev en lyckad kväll fast jag trodde det skulle vara annat.  Nu blir det sängen för mig. God natt och sov gott.


En av de finaste låtar som någonsin framförts. 

Här står Lasse Sigfridsson med frontfigurerna i Dolbyz orkester





Ja det blev två cd-skivor och en bok med signering

Här står jag med Lasse


Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...