torsdag 29 augusti 2013

Rest in peace Kent Finell

Jag kommer ihåg när Svensktoppen firade 40 år. Jag ska ha hela sändningen på kassetband. Har jag inte helt fel för mig så var det 2 eller 3 timmar långt. Många gamla godingar spelades upp och är man uppväxt med Svensktoppen så var detta program toppen. Kent Finell var mannen som gjorde så att Svensktoppen fick ett ansikte. När jag tänker på Kent Finell så går jag tillbaka till Svensktoppstiden på 80-talet. Det känns lite nostalgiskt till och med.

Kent Finell finns inte längre bland oss och det är mycket sorgligt. Han blev en man med hela svenska folket och det var ingen Svensktoppen om inte Kent satt bakom micken i studion. Han blev bara 69 år gammal. Det är ingen ålder precis.

jag tycker att döden infinner sig mestadels innan människorna hunnit bli över 75 år. Ska man inte få leva längre än så i genomsnitt? Det är inte många år för en människa.

Hur som helst så har en stor man gått vidare och mina tankar går till hans familj.

R.I.P Kent Finell

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...