torsdag 19 september 2013

Barns roliga svar

Vi sitter vid middagsbordet och pratar medan vi äter. Jag frågade Hampus hur han  har det i skolan, om han trivs och om han leker med någon speciell. Någon i klassen var dumma ibland mot honom sa han så jag sa att jag skulle vara med lite i morgon hade jag tänkt.

Jag frågade honom var han sitter i klassrummet och jag fick till svars att han sitter vid dörren i skolsalen. Jag frågade vem som satt bredvid honom och fick följande svar: Jag sitter bredvid en trög en. Det är trögt att sitta bredvid henne för hon tittar på min matte. Det får man inte, därför är hon trög.

Jag vet att han tycker om en tjej i klassen men jag frågade honom ändå om han var kär. Han börjar skratta lite och säger ja. Jag frågade vem hon satt bredvid och då blev svaret: Hon sitter bredvid en M****r
Okej sa jag, sen säger Hampus:...och hon är svensk oxå

Sen var det klart tyckte han för han gick in i vardagsrummet. Vi fortsätter att prata i köket jag, Maria och Stéphanie. Hampus kommer ut igen och säger: Pratar ni bara tjejer, då drar jag.

Barn är för goa med sina raka svar! Det var Hampus det. När jag hämtade Pontus idag och var på väg hem så frågade jag om teatern som de skulle gå på i morse. Jag frågade om den var bra och det var den. Jag frågade vad den handlade om och då svarade han: Det var om tre dockor. Det andra är en lång historia.

Hahahaha

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...