söndag 8 september 2013

Promenad till kyrkogården samt till ankdammen

Helgen har sprungit iväg. Det har varit så fint väder så det har varit shorts och linne fortfarande. Igår var barnen på badhuset och under tiden var jag och Maria i trädgården och slog in julklappar och födelsedagspresenter. Det känns väldigt konstigt att slå in julklappar när solen steker på en men det är inte så lång tid kvar nu till jul.

Idag tog vi en promenad till kyrkogården och ankdammen i stan. Ja det var jag och Maria som gick. Barnen antingen cyklade eller åkte inlines. Jag hade tagit rosor från trädgården som jag satte både på Tomas och pappas grav. Hos pappa fick jag rensa bort ogräs och jag satte ner en ny blomma. Den stod där innan så ny var den inte på den sättet men nu är den planterad. Nästa år så blir det fina rosor på den.

Jag skurade av gravstenen från pollen och grus och tog då bort all ogräs. Nästan i alla fall för det är inte så lätt att få bort allt då det sitter växter bredvid. Jag tror att pappa skulle varit nöjd i alla fall. Vi vattnade ordentligt för det var torrt.

Jag stod och tittade en stund på gravstenen och saknaden efter pappa kom med stormsteg. Det är två år sedan han gick bort men det känns som om det vore i går ibland. Man saknar honom i vardagen. När vi går ner till stan eller går och hämtar barnen. Var det fint väder så var vi ofta ute med honom eller så tog vi hem honom till oss.

Jag satt här nu i kväll och blev påmind ännu en gång om pappa. Fredrik sitter och spelar på sin keyboard på altanen och han spelade Jag har hört om en stad. Den sjöng en kvinna med en gudomlig röst på pappas begravning. Ja eller på ceremonin rättare sagt. Den är så fin och när jag hör den så tänker jag på pappa.

Lilla älskade pappa. Jag bär med mig många minnen från honom och jag är så glad att ingen kan ta mina minnen ifrån mig. Det finns dom som tagit bort en bit av min själ men mina minnen kan ingen ta eller förvrida på något sätt.

Fredrik sitter fortfarande och spelar och jag ska slänga mig i sängen. Jag mår bättre nu än vad jag gjorde för några dagar sedan. Dock så har jag fortfarande ont i lederna, men mår man bättre i övrigt så kan man hantera det på ett bättre sett.

Ni får ha det bra och ha en trevlig kväll.

Våra vackra rosor som vi har på gården

Pontus stannar för att ta vatten till graven

Hampus på väg till pappas grav

Pappas grav

Ankorna får mat




Intressant?

1 kommentar:

  1. Vackra rosor.
    Skönt att höra att du mår bättre. Ha en bra vecka. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...