onsdag 18 september 2013

Rest in peace Kristian Gidlund


Första gången som jag såg Kristian Gidlund var i ett program på TV. Han och sina kompisar i bandet Sugarplum Fairy. Han berättade då om sin cancer och hur mycket han försökte besegra sjukdomen. Men programmet speglade inte sjukdomen i sig utan det var mer om kämparglöden som Kristian visade att han hade. Han såg framtiden som den var och levde för varje dag som gick. Jag kommer ihåg att jag berördes redan då.

Sedan dess har jag kikat in på hans blogg I kroppen min lite då och då.  Hans sätt att skriva fångade mitt intresse och att han hade skriftens gåva kunde ingen säga något annat om. Nu har hans penna tystnat säger hans anhöriga på Kristians blogg. Så fruktansvärt sorgligt för Kristian blev bara 29 år gammal. Han hade världen framför sina fötter och förtjänade inte att dö så ung.

Jag kände inte Kristian personligen men jag har läst hans blogg och det känns som att man kände honom lite grann i alla fall. Mina tankar går till hans närmaste familj och vänner.

Läs mer om Kristian i SvD - GP - SR - Metro

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...