fredag 13 september 2013

Vilken domare

Varit i Kalmar med Maria. Har shoppat lite och sett en massa annat som man så gärna ville ha men som är mycket onödigt att ha och äta. Väl hemma så var det dags att göra mat vilket blev pannkakor med sylt. Barnens favorit. Sedan blev det kaffe på kannan och en liten bilresa till Borgholms IP för att se på när Robin spelade fotbollsmatch. Det blev 2 lika och Robin gjorde ett av målen till Borgholm.

Jag blev allmänt sur på domaren faktiskt. Snacka om att vara partisk. Den ena killen i Borgholm skulle ta bollen som var i luften. Det försökte den andra killen i det andra laget med göra. I luften så faller den andra killen i det andra laget på ryggen och det gör naturligtvis ont. Killen fån Borgholm som var med i stridens hette samt en annan kille från samma lag gick bort till killen i motståndarlaget för att se hur det gick.

Killen som råkade komma på den andra killen i luften fick ett gult kort. Lite senare så kommer en annan kille från Borgholm och från motståndarlaget springande mot där vi satt och bollen var framför dom. Den andra killen hamnar på något sätt som gör att Borgholmskillen trillar och flyger ut i asfalten. I stället för att fråga hur det gick så gick han tillbaka och sa något om att sparka. Kunde blickar döda så hade Borgholmskillen varit död nu.

Vad gjorde domaren? Jo han pratade med killarna och dunkade sedan killen från motståndarlaget i ryggen. Sen var det inget mer. Skulle inte den ha fått gult kort? Nej det var ett jädrans daltande för dom andra.

Pratade med min lillasyster idag i telefon. Vi kom in på pappa och det var så komiskt för innan idag när jag satt på bussen så helt plötsligt gick mina tankar till pappa. Det är snart 2 år sedan jag satte urnan i jorden. Tiden går verkligen fort och ändå så känns det som att det var i går allt hände.

Jag och Maria pratade om just tiden idag. Inget längre snack men vi båda tyckte att dagen idag hade gått fort. Jag tycker dagarna springer iväg. I onsdags när Fredrik sa att det var torsdag dagen efter så trodde jag att det bara var tisdag. Man hinner inte riktigt med.

Nej nu ska jag natta min kudde. Ni får sova gott när det är dags.

Intressant?

1 kommentar:

  1. Va stora dina barn börjar bli, känner knappt igen dom.
    Ja ibland blir de fel dömt av domaren!!

    Ja tiden går fort som du säger, två år sen min pappa gick bort också.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...