tisdag 31 mars 2009

Fasttejpad mun på 6 åring

En förskolefröken i Höganäs tejpade för en 6 årig pojkes mun för att de tyckte han var stökig. Han var inte tyst under samlingen. Pojken fick panik o hade svårt att andas. Förskolefröken säger att hon skämtade med pojken.

Hon måste ha dålig humor den människan. Hon jobbar definitivt på fel ställe. Jag har själv 2 st 6 åringar som går i förskoleklassen. Jag hade blivit lika besviken, arg o förtvivlad som denna pojkes mamma blev.

Jag hoppas hon inte får jobba kvar. Har man inte bättre tålamod än så så ska man definitivt inte jobba med barn!

Nyheten om att Madonna skulle adpotera en flicka från Malawi verkar inte vara så populär för alla. En process i domstolen väntas nu. Beslutet är framflyttat till Fredag.


Som jag har skrivit tidigare så är det barnets bästa man får tänka på, men vad ÄR barnets bästa? Ibland är inte statusen viktigast, men ett tryggt liv är.

Ska bli intressant o höra vad de beslutar sig för och varför de har beslutat det de har gjort.

Varför ska hon adoptera just i Malawi? Det finns så många andra ställen som det finns barn som verkligen behöver hjälp.

Skulle jag adoptera så hade det blivit barn från Kina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...