lördag 4 april 2009

Talang

Glas i matvaror tar polisen på största allvar. Det har inte bara hittats glas i kyckling och pytt i panna utan det har hittats glas även i korv, bröd och frukt. Även i microrätter från findus har det hittats glas i. Polisen har olika teorier på vem som liggger bakom.

Det kan vara en ensam person, men att de har hittat från olika slakterier talar emot det. Flera gärningsmän som inspireras av varandra. Kanske vill de ha uppmärksamhet. Polisen tror att det kan vara en orginserad grupp som tex militanta veganer, men de brukar ta på sig ansvaret för de vill nå ut med sitt budskap. De har även funderat på om det kan vara ett konkurrerande företag som vill skada Kronfågel, men det förklarar inte fynden de har hittat i övrig livsmedel.

Det kan hända något allvarligt innan polisen har hittat de skyldiga. Ett par i Staffanstorp hade köpt kyckling. Mamman kände hur det stack i kinden o då var det en glasbit. Hon tackar för att det var hon som fick det o inte hennes dotter.

Jag fasar för att själv hitta någon glasbit i mat eller frukt som vi köper.

Till något roligare. Någon som såg Talang 2009 i går? Budbilskillen Erik Linder 27 sjöng så gudomligt vackert igår. Helt otroligt att kunna sjunga 4 stämmigt...helt själv.

Jag hoppas verkligen att han vinner det hela i slutändan. Jag har inte hört eller sett många deltagare, men jag tror inte många toppar Erik faktist.

Läs även andra bloggares åsikter om

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv Rösta på mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...