onsdag 13 maj 2009

Prinsar

När jag var yngre så var jag mycket intresserad av den svenska kungafamiljen. Jag sparade allt. Tidningsurklipp, böcker och tidningar. Det gör jag inte längre. Man har blivit vuxnare och förståndigare...*ler*...man har insett att man kan inte spara på allt.

Kronprinsessan ska gifta sig med sin Daniel. Han ska bli prins med hela svenska folket.

Jan Bernadotte, greve av Wisborg pappa Lennart kämpade i flera år för att få tillbaka sin bördstitel, men blev nekad varje gång. Han förlorade sin prinstitel pga att han gifte sig med en "kvinna av folket".

Nu har Jan Bernadotte skrivit ett brev till vår kung där han berättar att han vill ha sin titel tillbaka. Han berättar även att han numera kallar sig för prins Carl Johan.

En sak som prins Carl Johan skrev till kungen som är mycket betänkbar var att Kronprinsessans blivande man ska få kalla sig prins, men de som är födda till det får inte kalla sig det.

Han önskade dock Viktoria och Daniel lycka till!

Ja...det här med att vara en "kvinna av folket"...vad är det för fel i det?



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se


1 kommentar:

  1. God morgon! Jag har en liten utmärkelse till dig:

    http://tonarsmorsa.se/2009/05/13/utmarkelse/

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...