måndag 29 juni 2009

Helgen i Jönköping

Vi har varit i Jönköping i helgen. Tog en liten minisemester med barnen. Slappade o hade det allmänt mysigt.
















Här testar killarna sina radiostyrda bilar som de köpte. Allmänt roligt hade dom. Det tog 4 timmar att ladda batterierna första gången, men det tog bara 10 minuter för dom att ladda ur när killarna körde bilarna...*ler*...
Det var bara att ladda om dom o vänta tåligt.
De hade iaf roligt under den tiden som batteierna varade. Tar ju alltid längre tid första ggr:na som de ska laddas.

















Här badar Beatrice och Hampus i Vättern. Det var mycket vågigt på lördagen men skönt i luften. Barnen badade oavsett hur kallt det verkade att se ut.

Det var lite blåsigt men skönt.



Här är min syster Diana och Beatrice i. Hampus och Stéphanie är på väg ut. De var modiga.















Här tar jag och lilleman en strandpromenad. Han älskade vattnet och framförallt stranden.















Dessa två ankor fick vi besök av. Det fanns några barn på stranden som hade som nöje att försöka träffa dom med stora stenar. En av killarna träffasw honankan på ryggen med en stor sten.

En tjej fick in en spark på den efteråt. Tyvärr så hann dom göra det innan jag hann fram o säga till dom. Vart deras föräldrar var vet jag inte. De låg väl o solade någonstans. Barnen var inte så gamla ändå. Runt en 7 -8 år gamla.

De gick iaf därifrån o lät ankorna vara efter jaghade sagt åt dom att låta dom vara. Ankorna fortsatte sin lilla vandring sen o jag gick tillbaka till mina o myste vidare.

Nu är vi hemma igen efter mycket sol och bad. Det har varit riktigt varmt men man ska inte klaga. Det är ju detta man har väntat på. Hoppas ni hade en lika fin o mysig helg.

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se






1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...