tisdag 9 juni 2009

Mina tankar om alkohol

Veckans tema är alkohol. När jag tänker på alkohol så får jag upp ett ord i huvudet, och det är Tabu. Ofta grundat i religon men jag tänkte på själva ordets betydelse...-förbjudet.

Med ordet alkohol kommer även tankar om våldtäkter, misshandel, olyckor och ren fylla. Jag tänker även på de positiva sakerna som gemenskap. Inte gemenskapen med alkoholen utan med varandra. Över ett glas vin tex.

Tankar kring alkohol är olika beroende på vilken helg det gäller. Alkohol på en storhelg får mig att tänka på fylla och slagsmål medan alkohol på en vanlig lördag får mig att tänka på vänners gemenskap.

Det var allt från mig denna gång. Ha det gott.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,




Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se


1 kommentar:

  1. Olyckor och rattfylla är orden som dyker upp i mitt huvud.. Undvik detta med hjälp avalkoholtestareb.se

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...