fredag 3 juli 2009

Att dö ensam

Jag läste på Aftonbladet att de hade hittat en kvinna i sin lägenhet. Hon var 85 år gammal och var död när hon hittades. Det som jag tycker är ofattbart i det hela är att hon har legat död i 5 år.

HUR är det möjligt? Bryr folk sig inte om sina medmänniskor? Är det ingen som undrar om någon inte syns till på ett väldigt bra tag?

Jag bodde i Eslöv för flera år sen o jag hade en äldre man till granne. När jag inte hade set till honom på en vecka blev jag orolig. Han brukade alltid komma hem på eftermiddagen efter en långpromenad. Helt plötsligt så hade jag inte sett till honom på en vecka.

Jag var på väg att knacka på hans dörr för att se att allt stod rätt till, men innan jag hann gå upp så såg jag han komma gåendes utanför mitt hem. Jag öppnade ytterdörren till honom o han berättade att han varit iväg en vecka hos bekanta.

Med en lättad suck gick jag in till mig igen.

Tänk att dö ensam som damen gjorde. Ingen saknade henne. Så tragiskt och så hemskt!

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...