söndag 16 augusti 2009

Semester

Vi är på semester o har vait det några dagar nu. Därför är jag inte så aktiv här inne just nu. Har inte hunnit o läsa bloggar o så, men jag tar igen det sen.

Barnen sover. Det är bara jag som är vaken. Skönt o gå upp i det lugna o bara vara för en stund.

Vi var iväg häromdagen o åt på restaurang. Ett par kvinnor satt bredvid oss i restaurangen. När de skulle gå så kom Hampus precis o satte sig i mitt knä o den ena kvinnan sa att han var så söt. De tyckte vi hade så fina barn.

De sa att barnen hade ett mycket fint samspel med varandra. (Vi hade 7 barn med oss). Det roligaste de sa var att de tyckte andra barnfamiljer skulle behöva ta en studiedag hos oss för att se hur bra det går.

Jag har ju fått höra så många ggr negativa saker om mina barn, men det har varit av avundsjuka människor som önskade att de själva hade den relationen till sina barn.

Dessa kvinnor var lärare o frågade om vi skulle flytta hit o vi sa att vi var på semester. De tyckte det var synd för de skulle gärna vilja ha barnen i skolan. Vi var mer än hjärtligt välkomna att flytta hit sa de.

Värmande ord!

Jag har varit ensam med 5 av barnen innan jag träffade min sambo. Med honom har jag 2 barn. Det är inte "normalt" att ha många barn enligt många o folk förstår inte varför jag ska ha så många barn. En del säger att jag skaffar barn för barnbidragen skull.

Vad jag inte förstår är att varför andra ska bry sig på hur många barn jag egentligen skaffar mig. Vad rör det dom?

Jag förstår ännu mindre hur dessa människor kan tro att man skaffar barn för barnbidragen skull då barn faktist kostar en del. Mer än vad man får i barnbidrag.

Jag har fått mycket beröm för mina barns uppfostran. Om hur de är o hur de bemöter andra människor. Visst har mina barn dåliga sidor med som alla andra, men en dålig uppfostran har de inte fått.









Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

2 kommentarer:

  1. önskar er en ny trevlig vecka....ha de

    SvaraRadera
  2. Blir så trött på folk som har förutfattade meningar om sånt. Skaffa för barnbidraget? Va! så dumt. Jag har tre barn och ett bonusbarn och skulle gladeligen skaffa fler om min man ville. Och det är ju för att jag villa HA barnet och inte barnbidraget:)

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...