onsdag 9 september 2009

Mitt på dagen

En ny dag med nya prövningar. Solen skiner fast vi är inne i September mån. Inte helt fel!

Jag jobbar nu, men slutar snart för dagen.

Robin är iväg på läger med klassen. De kommer hem igen imorgon. De får tur med vädret iaf. Ja...om de nu har lika fint där som vi har här, men det varkade som att de skulle ha det. Hoppas de får roligt nu iaf.

Tvillingarna har ju börjat 1:an nu. Tänk vad tiden går fort. Jag kommer ihåg när jag själv gick i första klass...o det var inte så längesen tycker jag.

Jag gick i Norra Rörum. En skola som jag faktist kan sakna än idag. Gick där bara 1:a o 2:an men det var under dom åren som jag var en med klassen. Sen blev jag en utanför i stället. Men det blev människa av mig med :-)

Men när man tänker efter på hur man hade det i skolan o på varför saker o ting blev som de blev...så blir man inte klokare för det. Varför mobbar ett barn ett annat?

Ja svaret på den frågan har många olika svar, men det hjälper inte när den utsatte befinner sig i den situationen. Min son har blivit mycket mobbad o då är vi på 2000-talet. Har inte människorna blivit klokare genom åren?

Jag ska snart iväg o hämta 4 av mina barn. Färden går först till skolan för att hämta tvillingarna, sen vidare till dagmamman o hämta de små. Vi ska stanna till hos pappa på vägen o hälsa på honom tänkte jag.

Kvällen är fullbokad med tvätt. Ska tvätta o vika den. Hur roligt är inte det då?...inte alls, men ett måste.

Ha en fin dag alla läsare!

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    HIttade in till dig nu och ser att du tävlar om ett av mina halsband.
    Kul.
    Synd att jag ine har ett med sju sidor för alla dina älsklingar...
    Lycka till
    /Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...