fredag 13 november 2009

Veckans bloggtema - Språk

Veckans bloggtema är språk. Man kunde göra ett videoklipp. Använda bilder eller skriva. Jag väljer att skriva.

Det finns hur många språk som helst. Kroppspråk och ord är dom vi brukar använda oss av. Munnen kan säga ett språk medan kroppen visar ett annat.

Jag älskar språk. Vissa språk är fina/underbara. Det franska språket är för mig det vackraste av dom alla. Spanska och Italienskan står oxå bland dom finaste.

Det finns språk som kan göra oss glada och det finns de språk som kan göra oss förvirrade. Man hör ord som låter roligt o får oss att skratta. Man hör ord som man inte förstår alls och vi kan inte hitta något förståelse i dom.

Teckenspråket finns och det är nog det språk som är det bästa som finns. Ett underbart sätt att kommunicera på. Tyvärr kan jag inte det själv men man har sett vad det har åstadkommit.

Det finns ett språk som kan skrämma mig ibland, ock det är tystnaden. Man vet inte alltid vad tystnaden har att säga. Det beror på vilka situationer man befinner sig i naturligtvis. Tystnad kan säga mer än tusen ord!

Det var mina tankar om språket. Fler tolkningar hittar ni inne hos mymlan.

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se



1 kommentar:

  1. Vad kloka ord du skriver! Så tänkvärt faktiskt! Tystnaden har jag också svårt med många gånger. Jag blir nästan lite nervös, känns inte bekvämt. Men när jag är i kyrkan eller i naturen så älskar jag den. Önskar dig en fin helg och allt gott!
    Kramar från Myrra.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...