lördag 9 januari 2010

Anonyma som inte står för sin åsikt

Jag skrev ett inlägg om södertäljeflickan. Ni kan läsa om det HÄR.

Anonyma människor har kommenterat och kommit med anklagelser. Nedanstående är en kommentar som jag har fått.

"Du får gärna står för att du gärna skickar oskyldiga människor i fängelse. Att du gärna står för vad dessa monster gör, att du gärna står för att de driver oskyldiga män till självmord. Att gärna står för hjärntvättning av barn, att du gärna står för barnmisshandel."


Någonting har jag förmodligen skrivit i mitt blogginlägg som fick denna person att få mig att göra allt det personen skriver. Det som jag reagerade på mest i detta egentligen var att personen är anonym.

Personen kan alltså inte stå för sina egna ord, meningar, tankar och funderingar. Mest av allt så kan personen inte stå för sina åsikter.

Många tolkar mitt inlägg fel, men det finns dom som tolkat det som jag menade.

Denna historia med Södertäljeflickan är rätt så känd. Trodde inte att jag skulle behöva skriva ner detaljer. Det är sorgligt att en flicka fått gå igenom det hon har fått göra o det är tragiskt för de inblandade som är oskyldiga att fått gå igenom detta.

Men hur som helst så vill jag läsa boken. Historien intresserar mig. Jag vill få en uppfattning om de inblandade personerna från min egen synvinkel.

1 kommentar:

  1. Det kommer alltid finnas människor som njuter av att ge sig på andra, och det gärna anonymt! Bekymra dig bara om du vet med dig att du varit provocerande eller elak - vilket inte lär hända så ofta!

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...