torsdag 4 februari 2010

Kunde Engla varit i livet idag?

En granskning slår fast att polisen gjorde allvarliga fel när de utredde mordet på Pernilla Hellgren.

Carina Höglund menar att misstagen kostade hennes dotter livet.
- Hade polisen skött sitt jobb som de ska hade Engla levt i dag, det är inget snack om saken, säger Carina Höglund till Expressen.se.


Det är fruktansvärt. Sen är frågan om de hade kunnat ta honom månaderna efter mordet på Pernilla. Jag menar allt har ju gått framåt. Om de nu kunde gripa honom, varför gjorde de inte det då? Var det pga slarv i utredningen eller fanns det inte tillräckligt med bevis?

Det hela är iaf fruktansvärt. Tänk om Engla hade kunnat vara i livet nu?! Jag finner inga ord. Är det slarv så tycker jag att de som häll i det hela då ska straffas. Hur eller vad vet jag inte men någon följd borde det ju bli. Det hade det blivit på en vanlig svensson.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

1 kommentar:

  1. Svar: Vad kul att du vill vara med i Veckans blogg. På onsdag (10:e februari) väljer jag ut sex bloggar som får chansen att vinna =)

    Allt bra med dig idag?

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...