torsdag 8 juli 2010

Alex Schulman stänger sin blogg

Alex Schulman stänger sin pappablog. Jag läste den ibland.  Den var rolig och mysig. Alex skriver att bebisen har blivit en flicka och har fått en personlighet. Han tycker att det är en sak att blogga om sin bebis då det handlar om hur en förälder tacklar föräldraskapet. Nu när bebisen har blivit en flicka så tycker han att hon ska lämnas i fred.

Det här om att blogga om sina barn på nätet. Det finns många mamma och pappa bloggar. Många av dessa bloggar kan man läsa mycket om hur barnet/barnen är som människor. Vilka problem de har och vilka sjukdomar de har mm mm.

Många har en blogg för att skriva av sig. Som jag tex. Jag skriver oxå om mina barn men bara i positiv mening. Vad vi har gjort eller tänker göra. Deras aktiviteter mm mm. Jag tycker det är viktigt att man inte skriver över barnets huvud. Det är ju inte säkert att ens barn vill att andra ska veta vilka svårigheter barnet har.

Man vet aldrig vem som läser det man skriver. Man vet inte vad den information man delger används vidare på. Man har en egen bild i huvudet när man skriver och det är inte alltid att det är den bilden som läsaren får. Text kan misstolkas och ett inlägg kan uppfattas fel. Det är barnet som man skriver om som uppfattas på fel sett då.

Jag läser några mammabloggar själv. Ja även enstaka pappabloggar. Några av dom skriver ut i stort sett allt. Var ska man dra gränsen? Barnet har ett eget liv och borde få ha sin intergritet.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Vill du rösta på min blogg? Tryck på knappen undertill.

BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarnaFollow En 7 barnsmammas vardagsliv

1 kommentar:

  1. ja det är märkligt hur en delm faktiskt berättar allt om sig on sina barn!n
    privatlivet är viktigt..

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...