tisdag 27 juli 2010

Mat slängs tonvis varje år

Tusentals ton mat slängs från matbutiker varje år. Mycket pga att butikerna inte vill "rea" ut maten.

Är det bättre att slänga maten än att sälja den billigare? Förstår inte hur cheferna tänker. Ja jag skrev chefer för jag förmodar att bestämmelserna kommer därifrån från respektive affär, men jag kan ha fel.

Viss mat vill man bara inte handla heller. kommer jag till grönsaksavdelningen så tittar jag noga på grönsaken jag ska köpa. Jag köper inte de som är skrynkliga eller som har märken på sig. Nu menar jag inte märken som klistermärken utan fula märken som har kommit dit av skav eller liknande.

Kommer man till affären och vill hanla så köper man ju naturligtvis det som ser bäst ut och som är varar längre. Speciellt med tanke på att det kanske kostar lika mycket. Vem gör inte det?

Synd bara att så mycket mat ska behövas slängas.

Läs mer i aftonbladet - svd

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...