måndag 30 augusti 2010

Jag är lite yr under mössan

Jag gick till stans bokhandel och sa att jag kanske var lite tidigt ute men att de kanske hade något kvar sen förra året. Jag ville ha julklappspapper. Han som stod bakom disken stod bara och tittade på mig och höjde lite på ögonbrynen. Han sa ingenting och jag stod där o kände mig lite bortkommen. Men efter en stund så lossnar det o han säger:

Det är fyra månader dit.

Ja säger jag, men jag brukar vara ute i god tid.

Den minen han hade slog allt idag. Iaf än så länge. Han trodde nog att jag var dum hahahaha.

Han gick iaf i väg o kom tillbaka med tre st rullar. Han sa att det var tre olika så jag kunde välja vilken jag ville ha. Jag sa att jag tog alla tre. Då säger han:

-Det är 5-meters rullar.

Ja säger jag. Dom kommer att gå åt.

Han såg ut som att han knappt trodde mig...hahaha...ibland är det roligt att vara flerbarnsförälder. Inte bara ibland utan alltid, men ibland är det extra roligt.

Jag skulle ha börjat slå in julklappar idag hade jag planerat. Jag hade inget tejp hemma men det handlade jag in. Tog fram påsarna med sakerna i o skulle ta fram min inköpta tejp. Men jag är inte människa att hitta den.

Den ligger kvar i påsen tillsammans med brödet som jag köpte. Jag hade satt påsen på trappan när vi kom hem. Kom på det o tog in den. Sen var jag tvungen att gå ifrån o ta fram pengar till Robin sen är allt svart. Jag kommer inte i håg vart jag satte påsen. Det konstiga är att jag hittar den inte någonstans här hemma. Jag har inte packat in sakerna heller.

Tänkte först att Robin fick den kanske med sig, men det kan jag inte tänka mig. Men frågan är vart den är!

Ja ja. Den kommer väl fram. Robin är på fotbollsmatch ikväll. Han spelar borta, men på Onsdag spelar han hemma. Han spelade ÖM (ölands mästerskap) i Lördags o hans lag vann med 3-0. Robin gjorde alla målen! Han är superduktig!

Nej. Jag får fortsätta att leta efter min försvunna påse.


Smickra mig ;-)  Flattr this

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...