måndag 9 augusti 2010

Lånerea.se

Har du lånat pengar någon gång? Det har nog de flesta. Så även jag. Ibland kan det vara bra att låna pengar och ibland är det rentav bättre att betala det man vill ha kontant.

Det finns olika ställen man kan låna pengar på idag. Det är inte bara banken man kan låna på utan nu finns det flera sajter på nätet som har hand om lån.

Det sämsta lån man kan göra är sms lånen. Iaf så är det min personliga åsikt. Jag förstår inte varför folk tar lån via sms. Visst. Det går snabbt men många ggr kan det vara en ren impuls. Det är många som har hamnat på den svarta listan för att de kommer på för sent att de inte hade råd att betala tillbaka det.

Ska jag ta ett lån så blir det via en bank där jag ser personen som hjälper mig i ögonen. Jag vill ha allt svart på vitt på papper och jag vill gärna fundera på vad det är jag skriver under på. Inte bara en gång utan två, tre och t.o.m fyra ggr.

Lån är bra om man ska ha något större som tex bostad eller bil. Det kan vara behövande saker att ha så att säga. Så länge man vet att man har råd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...