lördag 14 augusti 2010

Ny familjemedlem

Diabetes finns i olika former. Min pappa har åldersdiabetes och jag själv har haft graviditetsdiabetes 2 ggr. Efter första barnet så gick allt till det normala rätt så fort men efter mitt andra barn så ville inte sockret sjunka.

Efter någon vecka så blev det iaf bra men idag kan jag känna ibland att sockret sjunker. Jag är inte diabetiker (än) men jag har känningar av för lågt och för högt blodsocker. Oftast så blir det för lågt först o sen när jag fått i mig något så stiger det ordentligt.

Man blir trött och kan få humör svängningar. Vilket inte är så konstigt.

Jag ligger i riskzonen av att bli diabetiker. Jag vet det. Det är viktigt att man håller vikten, äter regelbundet och rätt mat. Därför blev jag så glad när jag höll på att tappa min shorts som jag hade i början av sommaren. Jag har gått ner en stl i kläder och när jag ställde mig på vågen så såg jag att jag var 6 kr lättare.

Jag har inte bantat. Det är synd att säga. Jag har levt som vanligt när det gäller mat men däremot så har jag börjat att gå dagligen. Det är inte bara nyttigt utan det är skönt med. Hade först tänkt att börja springa igen men jag går till en början i stället, sen får vi se.

Har man några barn med så får man lite motion gratis där ;-)

Man ska även sova bra på nätterna, vilket jag inte har gjort i natt. Det är varmt o klibbigt så man kan ju inte sova. Tröttheten gör sig påmind nu men det är bara att fortsätta med de vardagliga sysslorna. I morgon har vi planerat en kör runda på Öland. Om vädret håller sig vill säga.

Vi har kanske en kattunge med oss hem med. Vi hade ju två men den ena försvann. Man ska kanske inte säga så men jag gör det iaf. Jag är helt säker på att kattungen blev stulen. Den hade halsband om halsen. På halsbandet hände det en "berlock". En sådan man kan lägga namn o adress i, viljket vi gjorde. Katten kan själv inte få den öppnad då man måste skruva av den.

Vi har letat nu sen den försvann för någon vecka sedan och det finns inga spår av henne. Hade hon varit kvcar så borde någon ha sett henne och kollat vart hon tillhör då det finns lapp i halsbandet, men ingen har hört av sig. Däremot så hyr grannen ut sitt hus under somrarna. En vecka så bodde det en familj som hade barn. De barnen brukade leka med våra kattungar o dagen innan så frågade mamman i huset hur gamla kattungarna var. Jag svarade naturligtvis att de var 12 veckor.

Jag hade inte pratat med mamma tidigare o det var allt hon frågade. På kvällen försvann kattungen o vi frågade familjen om de hade sett katten. Ja de hade sett den en halvtimme innan vi kom hem för barnen hade lekt med dom. Dagen efter åkte de hem och katten var försvunnen.

Nej. Man ska inte säga så men vad ska man tro?! Hur som helst så tycker jag det hela är konstigt. Vi borde ha sett eller hört något om katten om den var kvar tycker jag. Den anda kattungen var ju kvar. De brukade inte springa ifrån varandra.

Nu är det som det är. Barnen saknar sin katt. Ingen annan katt kan ersätta men vi köpte två för att vi ville ha två så därför ska vi upp o se på en liten flicka i morgon.

Det blev en lång historia för att berätta att vi skulle titta på en kattunge ;-)

Nu är det kaffe o sen lite mer måsten.

http://intressant.se/intressant

Smickra mig ;-)  Flattr this

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...