torsdag 12 augusti 2010

Tidig i utvecklingen

Läste i aftonbladet att allt yngre flickor får mens i tidig ålder. Skulle vara intressant o veta varför tjejer ska få det innan de ens har fyllt 15 år. Flickor blir vuxna tidigt. Vilket är helt onödigt. Tycker flickor skulle få vara flickor längre och inte bli unga kvinnor så unga. Enligt en professor så kan det vara Kemikalier som ligger bakom.

Jag var själv tidigt utvecklad. Så även min mor. Jag tror mycket att det är arvs-gener som ligger bakom. Jag läste även om  Lina som är 4 år och har mens. Det är ju helt tok för tidigt. Stackars flicka!

Det här med utveckling är rätt så intressant annars. Tänk att man är i samma ålder som så många andra. Några ligger på samma nivå, medan andra högre och andra lägre. Vissa behöver längre tid på sig och andra behöver ingen tid alls.

Vart jag ligger vet jag inte., Förmodligen lägre just nu för ögonen går snart i kors. Är trött som bara den. Ska på möte i morgon på morgonen så det blir nog sängen för mig nu. Skönt att det är fredag i morgon iaf.

God natt o sov gott!

Intressant?

Smickra mig ;-)  Flattr this

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

4 kommentarer:

  1. Läbbigt det där med kemikalier. Men den här fyraåringen hade ju tydligen nått hormonfel. Stackare!

    7 barn... otroligt. Jag har nog med ett tycker jag. VIll ha ett till men vet inte om jag vågar föda igen. HUR har du kunnat vara gravid och fött 7 barn. Självklart går det, du är ju inte ensam. Men i min värld är det svårbebripligt och otroligt IMPONERANDE!

    /
    http://bloggande.ninaruthstrom.se

    SvaraRadera
  2. Tack. Ja man har ju lite jobb med 7 barn. Jag skulle inte kunna vara utan den vardag jag har idag med min stora familj.

    Kram o ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst om det förr, det ÄR läskigt!

    SvaraRadera
  4. 4 år... stackars tjej. jag fick mens när jag gick i femman och minns att det var skitjobbigt. speciellt eftersom synen på mens i min skola -99 var att alla som hade mens var konstiga så man fick jobba hårt för att dölja det.

    Minns att jag tänkte just det, varför skulle jag få det då, jag hade ju ingen som helst nytta av min mens i femman... fördelen är väl att jag inte blev så lång.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...