torsdag 17 februari 2011

Dag 13 – Den här veckan

Ja det är dagens tema. Det passar ju bra då veckan snart har nått sitt slut.Problemet är ju att jag är en vanemänniska och under veckorna försöker man sno åt sig tid med familjen och det är tider att passa då jag även är en rutinmänniska. Vilket är ett måste om allt ska klaffa. Jag läste tiobarnsmammans blogg och hon hade varit så duktig och lagt ut bilder på hur hennes morgon kan se ut. Jag kan oxå beskriva hur min morgon ser ut men jag hinner inte fotografera ;-( Jag har ändå färre barn än hon. Ja hon är beundransvärd.

Det kan vara smått kaos här ibland på morgonen ärligt talat. Alltid är det något som händer men vad eller hur så kommer vi alltid i tid och det är ju huvudsaken. Men nu kom jag ifrån ämnet lite här. Hur har min vecka sett ut? Robin hade en kompis hemma i helgen som gick. De lanade i köket. De orkade inte så länge för när klockan var runt 01:00 på natten så gav de upp. Hans kompis skulle även upp i rimlig tid dagen efter då han skulle döma i en match.

I måndags var det ju alla hjärtans dag och vi hade en jättemysig dag hela familjen. Vi var hos pappa en stund och sen var vi hemma och myste. (fler bilder finns att se här)


I tisdags var det inget speciellt utan en helt vanlig vardag. Vi gick däremot upp till pappa och pratade bort en stund. Barnen hade roligt för de spelade spel medan vi vuxna kunde sitta i lugn och ro och fick prata. Jag fick ett kort på lille Pontus.


Igår var det onsdag och vi var hemma och fixade lite här hemma. Jag har nu fått min klädkammare och det är så skönt. Robin och Benjamin delar nu rum och Stéphanie och Beatrice delar rum. De två stora hade ju vars ett eget rum men de ville inte sova själva så då blev det så här. Alla är glada och nöjda. Framförallt jag som fick min klädkammare :-D

Idag har vi varit på utvecklingssamtal med tvillingarna. Innan det var dags så var vi ute på gården och lekte. Barnen gungade och åkte rutschkana och hade allmänt roligt. Det var dock lite kallt tyckte jag.






Sedan gick vi in för att höra hur duktiga Benjamin och Beatrice var i skolan. Vi satt där nästan en timme men det var det värt. Det är roligt att höra hur långt barnen har kommit sedan det sista utvecklingssamtalet.

Under veckans gång har jag även tvättat 12 maskiner tvätt och jag har fler att tvätta, men det tar jag i morgon. Inte allt men en del. Sen har jag dammsugit golven varje dag. Ett måste om man ska kunna gå här hemma. Torkat golven och storstädat toaletten.  Det har varit mycket plock lite här och var och sedan har jag hunnit med att skriva några recensioner med.

I morgon ska vi hämta min stora son. Ska bli roligt att ha alla 7 barnen samlade på ett och samma ställe igen.

Det var min vecka. Kanske inte så värst intressant, men dock min vecka. Ha det gott.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Idag på jobbet satt vi och pratade om småbarn... det gör vi ofta eftersom en av mina arbetskamrater är gravid. Alla fall så kom vi in på att jag har jobbat som dagmamma och jag berättade att som mest hade jag nio dagbarn och två egna varav fyra var blöjbarn. De andra fattade inte hur man klarar av det, så det var ju lite kul att få höra. :-)
    När jag sen berättade att det var riktigt roligt och att jag trivdes som bara den så trodde de mig knappt. Men så var det faktiskt.
    Ungar är det absolut underbaraste som finns eller hur?
    Ibland längtar jag tillbaka enormt mycket till den där tiden.
    Krama och njut!
    Och så får du en kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Det finns inget bättre än barn! Vi har 9 tillsammans jag och sambon :-D
    Kram o ha en fin helg!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...