onsdag 23 februari 2011

Dag 20 – Den här månaden

Dagens tema är om den här månaden. Ja vi går mot slutet på denna månaden så det passar ju bra. Det är en kort månad och det tycker jag är rätt så skönt. För så fort denna månaden är slut så går vi mot våren. Härligt härligt!

Vad har jag gjort denna månaden då? Det är ingen bra idé att fråga en som inte har så värst bra minne (jag då), men lite kommer jag ju ihåg. Tack vare att man är en vane och rutin människa ;-)

Jag har varit hos pappa flera gånger denna månaden. Det är roligt att komma dit och prata bort en stund. Man vet aldrig hur länge man får ha sina föräldrar i livet så jag tycker det är viktigt att träffas och pratas. Framförallt barnen. Vi åkte dit när det var alla hjärtans dag och gav honom en bukett rosor. Vi tog hem honom när jag fyllde år i början på månaden och det tyckte han var roligt.

Barnen har vi tagit med oss till lekplatsen och lekt bort en stund. Vi passade på när vädret var fint och det snöade inte den dagen, men det blev lite smått kallt efter en stund. VI hade fika med oss och barnen uppskattade verkligen lekstunden. Ja vi vuxna med faktiskt.

Vi har hunnit med en tur till Skåne. Vi skulle hämta sonen och sen köra hem och vi fick erbjudande att sova över men fick tacka nej pga sjukt barn (han tål inte hundar och där vi skulle sova har två). Vi strandsatte oss ändå i Eslöv och stannade där några dagar. Min minsting blev nämligen sjuk och låg med hög feber över hela helgen.

Nu är alla på benen igen och är pigga och glada. Flickorna sover över hos kompisar och själva sitter vi här med resten av gänget. Vi har hunnit gå på bio med de tre stora barnen och i förrgår gick vi på bio med hela familjen. I morgon blir det bad och sen har vi inget mer planerat.

Mellan alla dessa händelser så har vi ändrat om på övre plan. Robin och Benjamin delar numera rum och flickorna delar det andra rummet. Småpojkarna sover oftast inne hos oss. Jag har fått min älskade klädkammare som oxå kan figurera som gästrum. Perfekt tycker jag! Kyrkan har jag varit i två gånger den här månaden. Första gången var det Stéphanie som sjöng i kyrkans kör och den andra gången veckan efter så var det dags för Beatrice att sjunga i kören. Sen har det varit det vanliga med städ, disk och tvätt och allt annat som rör hemmet.

Det var min månad februari det i en förkortad version. Jag försökte och få in bilder men naturligtvis så ska det strula nu så det får komma vid senare tillfälle.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...