torsdag 24 februari 2011

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dagens tema är om ett annat ögonblick i mitt liv. Jag har haft många bra och roliga ögonblick i mina liv, men det har även varit mycket sorgliga och hemska med. Men jag är ändå en rätt så positiv människa av mig (tycker jag iaf) så jag tänker skriva om ett lyckligt sådant. Ett ögonblick som förändrade hela mitt liv till något bättre.

Livet innan jag träffade min sambo så bestod det mest av tomhet och sorg. Nu skrev jag inte att det alltid var så för det var det inte men på grund av olika händelser i mitt liv samt vissa människor som jag hade runtomkring mig så blev det massor med negativa känslor inombords. Jag hade mina barn och de har verkligen värdesatt mitt liv enormt mycket, men om man ska bortse från dom. Nu pratar jag om enbart mig själv. Mig själv som person.

Jag försökte överleva dagen och hitta ett halmstrå att ta tag i. Jag hankade mig fram och försökte hitta en mening med livet (förutom mina barn). Jag hade förhållanden som låg bakom mig men som hade satt djupa spår i mitt inre så jag skulle leva utan man i resten av mitt liv. Ärligt talat så litade jag inte på dom. Jag visste ju vad de var ute efter och när de hade fått det så antingen så gick dom eller så fortsatte dom lite till och lite till och lite till. Vad jag sa spelade ingen roll.

Det var mitt dåvarande liv. Nu kommer jag till ögonblicket som förändrade allt. Jag chattade med en kille från Öland (min sambo). Vi hade kontakt dagligen, både via långa mail, msn och telefon. Vi träffades sedan vid påsken 2005 och sedan träffades vi under hela sommaren det året. Ögonblicket när jag förstod att jag var kär tog mig till skyarna. Jag trodde inte att jag kunde bli det ärligt talat. Jag visste inte ens hur det kändes. Jag som hade trott att jag varit kär förr. Jag hade alltså inte vart det. Känslan jag fick då var obeskrivlig. Jag kan inte få fram ord som stämmer in rätt. Jag hade bedragit mig själv i alla år som gått, men som den positiva människa jag ändå tycker att jag är så tänkte jag att man måste gå igenom ett helvete för att komma till himlen. Det var så det kändes iaf.

Ögonblicket när jag förstod att jag hade träffat min framtida sambo och livskamrat är ett annat ögonblick som jag aldrig kommer att glömma!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...