söndag 13 februari 2011

Dag 9 – Min tro

Dags för inlägg 9 mitt 30 dagars tema. Rubriken är min tro, vilket kan innebära så mycket. Jag kan inte tänka just nu känns det som. Är förkyld och fruktansvärt trött. Men jag gör ett försök ;-)
 
Min tro. Jag tror på så mycket och sen är det så mycket som jag skulle vilja tro på. Jag tror på den sanna kärleken och den sanna ärligheten. Jag tror att vi alla människor föds som ett oskrivet papper. Vi formas som bebisar och det vi är med och behandlas som barn gör människan till den person dom är.

Jag tror att det alltid finns något positivt i det negativa. Man lär sig alltid något av det som hänt och som man kan använda sig utav vid nästa tillfälle. Jag tror på godheten trots allt fast det finns så mycket ondska i vår värld. Jag tror även på ödet och jag tror på ett liv efter döden. Jag vägrar tro att livet bara slutar tvärt den dagen själen lämnar kroppen. Det känns lite lättare att möta döden då.

Jag tror på mina barn, min sambo och mina närmaste, men framförallt så tror jag på mig själv. Vilket jag måste göra för vem ska annars kunna tro på mig?

Jag tror att livet har en mening och allt som händer människan under de persones livstid sker av en mening.

Intressant?
Valresultatet.se Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...