fredag 15 april 2011

Smarta barn

Jag har en son som är 5 år gammal. Han fick dataförbud idag då han höll på att stimma i härom kvällen. Han skulle lägga sig igår och ville inte så han stimmade runt. När jag hade sagt till honom flera gånger så blev det till sist dataförbud om han inte slutade. Han slutade inte så han får inte sitta vid datorn idag.
 
Fredrik och jag körde o hämtade han och hans lillebror på dagis. Fredrik fick en teckning av Hampus. Han skulle göra en till till Fredrik sa han. Fredrik sa att han kunde ju göra en till mig så skulle jag bli glad, men det tänkte han inte göra.
 
Jag frågade honom varför och svaret blev: Jag har dataförbud.
 
Jag fick teckning om jag släppte förbudet sa han. Vilken förhandlare va? Jag stod emot o sa att han hade fortfarande förbud men att han kunde sitta dagen efter om han skötte sig i kväll.

Min yngste son kom till mig igår kväll. Jag sa till honom att gå och lägga sig igen. Han svarar då med att han vill sitta hos mig. Jag sa till honom att gå in och lägga sig så kommer jag. Då svarar han: Men jag älskar ju dig.

Vad ska man svara på det? Jo naturligtvis så sa jag att jag älskar dig oxå, men du måste ändå sova.

Barnen tar alla chanser de får bara för att få komma dit de vill. De är smarta de små!
Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...