söndag 3 juli 2011

Skriv ditt CV på Spray.se

Ett bra CV kan vinna ett arbete
Det finns många arbetslösa som verkligen vill ha ett jobb och som sätter ner hjärta och själ på att försöka få ett. Det finns många sajter där man kan söka jobb på och ett av dom är på Spray.se
Där kan man Skriva CV och få råd om hur man skriver det. Det är inte alltid så självklart att sätta sig ner och skriva om vad man har för meriter. Ibland är det bra att få råd på vägen och det får man här.

När företag ska tillsätta sina lediga tjänster så använder de sig av Rekryteringsföretag och de ansvarar för hela processen. De letar upp rätt person för rätt tjänst och det är genom de CV som de har inskrivna i sin cv-bank. Det är rätt så smidigt tycker jag faktiskt för man lägger ner lite tid på att skriva sitt cv men sedan så görs jobbet åt en när jobben ska letas upp. Under den tiden kan man leta på annat håll med om lediga jobb.

Hemsidans Uppbyggnad
Det är väldigt lätt att hitta på hemsidan då de har det mycket bra kategoriserat. Sidan är stiulren och den går i färger så att säga. Huvudrubrikerna går i rött och under rubrikerna i blått. Där informationen kommer går i vitt. Det finns reklam banners på sidorna men de stör en inte faktiskt och jag tror att det är mycket på grund av valet av färger och uppbyggnad på själva företaget.
För mig är det viktigt att själva sidan är inbjudande när man kommer till den och jag tycker att Spray.se har det som krävs för att jag ska fastna där.

Slutord
Detta är en bra hemsida för de som ska söka jobb. Man får bra vägledning och det är mycket enkelt att hitta där på sidan. Man skriver sitt cv och sedan sköter företaget det hela. De söker upp arbete som passar in i den profil som man har fyllt i. Lättare kan det inte bli. Jag tycker helt klart att denna tjänst är värd att testas.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Tack för tipset!! kanske kan vara någe för mannen :)
    Som du säger är de verkligen inte lätt och skriva ett cv och sen skriva 5 bra saker om sig själv.
    kramis

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...