onsdag 13 juli 2011

Varning för lösenordsfiske

Jag fick ett mail där det stod att jag hade skrivit in del lösenord till mitt visa. Det lösenord man skriver i då man handlar på nätet. Jag tänkte att jag har inte handlat på nätet. Inte vad jag kan komma ihåg. Kanske var det längesedan tänkte jag och tryckte på byta lösenord.

Tryck på bild för att få den större

Jag tryckte på Byta lösenord och hamnade på en sida där det stod Varning! Misstänkt webbplats för lösenordsfiske.

Tryck på bild för att få den större

Jag fortsatte naturligtvis inte. Jag vill inte bli lurad. Får ni sådant mail i er inbox så kasta det bara. Man vet aldrig om man möter sitt konto tomt en dag annars.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Näe, vad fräckt!!! Såna mail har jag aldrig fått, och jag handlar aldrig med visakortet på nätet, jag väljer alltid faktura istället ;))

    Kramiz

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...