måndag 29 augusti 2011

Åter till vardagen

Då var man hemma i den vanliga vardagen. Helgen har verkligen gått fort. Man är lagom trött faktiskt. Egentligen behöver man ha semester för att man har haft semester ;-)

Jag läste lite nyheter innan jag satte mig här och jag blev lite fundersam om hur vi människor tänker egentligen. Anders Behring Breivik vet väl de flesta vem det är. Det finns dom som verkligen vet vad han har gjort men ändå så skickar de kärleksbrev till honom. Hur är människorna funtade? Hur kan man bara skriva kärleksbrev till en mördare?

Jag kommer aldrig att förstå mig på vissa människor och kanske är det positivt. Had ejag förstått mig på dom så hade jag kanske varit likadan. Tack och lov för att man inte är det.

Jag läste även i SvD om Dolly och hennes konsert i Globen. Hon sjöng en del gamla låtar och 6 stycken från sitt nya album. Sen rappade hon och marknadsförde nya filmen som hon är med i, men den kommer inte ut i USA förrän i januari nästa år.

Dolly berättar gärna om sin bakgrund, sin uppväxt och hur det var på den tiden. Det är historier som man har hört i evigheter men när hon berättar om dom och sedan sjunger en låt som tillhör den tiden så spelar det ingen roll hur mycket man har hört den historien. Man tar texten i låten till hjärtat direkt. Enligt SvD så verkade det tjatigt, men det tycker inte jag som lyssnare. De skrev att under de 44 år som artist borde det finnas andra historier att berätta, men historien ska ju passa in med låten med. Eller hur?

Nej nu ska jag dricke en kopp kaffe och sedan måste jag plocka undan lite. Ha en fin dag.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...