tisdag 6 september 2011

Brist på förståelse?

Om rökning ger större risker vid operationer, förstår jag inte varför en patient blir förbannad när de får veta att de måste hålla upp med rökningen under en viss del. Allt handlar ju om säkerhet för patienten. Jag vet att det är svårt att sluta röka. Jag har själv rökt men tvingades att sluta om jag helt enkelt ville fortsätta leva. Valet var inte så svårt. Det finns hjälp att få men man måste oxå vara positivt inställd på det. Är man inte det så kan det bli mycket svårare än vad det egentligen hade varit.

Om rökning kan ge fler komplikationer under en operation så tycker jag att patienterna ska bli glada över att det finns mindre risker om de håller upp med rökningen under tiden. Många är så glada att hacka på sjukhuset om något går fel. Då är det lite fel att klaga på dom när de tänker rätt och på patientens säkerhet.

Om nu inte operationen skulle lyckas så kan jag tycka att det är hel knäppt att börja snusa eller röka igen som  Dan gjorde. Tycker att det är rätt så barnsligt gjort om jag får säga min mening.

Försök att tänka positivt i stället att sjukvården bara vill väl.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. "förstår jag inte varför en patient blir förbannad när de får veta att de måste hålla upp med rökningen under en viss del"

    Svar: folk generellt är stenkorkade, rökande människor är värre.

    Tyvärr så är det precis så enkelt. Gemene man (och kvinna) är en fullständigt vidrig varelse, både aggressiv och korkad. De allra flesta människorna på denna planet tror på någon form av "gud", bara det visar hur absurt korkade de allra flesta i vår art är.

    SvaraRadera
  2. Jag är beredd att hålla med Illwill i det mesta där. Kanske inte vill generalisera så pass dystert, men en stor del av oss är sannerligen korkade när vi väl hittat något som gynnar vårat ego så pass att vi är beredda att dö för det. O ja, rökning kan mer eller mindre kallas för en religion där de flesta blir fanatiska. Många försöker ta sig ur sin tro, men av påverkan från andra troende så blir det ju såklart svårt att hoppa av direkt. Eftersom det ju är en form av sanning för dem. Jag är glad att min kropp sa ifrån på skarpen när jag en gång i tiden försökte bli både rökare o snusare. Den mådde bara dåligt av det o jag såg det som totalt meningslöst att fortsätta eftersom jag inte hittade den där njutningsdelen nån gång. Alkoholen är också en del som aldrig tagit över mitt liv, den är mer eller mindre borta den med. O priset för det?? Ett glatt humör, fräsch o sällan sjuk kropp o pengar på banken! :-D

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...