torsdag 22 september 2011

Ett mord har begåtts



Jag finner inga ord. Jag har svårt att förstå hur de kan avrätta en människa när de inte har några bindande bevis. Domstolen i USA är inte bättre än många av de människor de fäller. I natt mördade dom Troy Davis!

Hans sista ord var: Jag är oskyldig, och jag tror honom.

Det sägs att den vanliga gula påsen med kinapuffar är diskriminerande. Det finns ju en kines uppritad på den. Ibland tycker jag att det går lite långt med vad de anser är diskriminerande. Ska dom ta bort "namnen" finska pinnar och vaniljekräm med? Vaniljekräm kan ju få en att tänka på nordiska människor med ljus hy.

Idag är jag hemma med småpojkarna och ska ha en mysdag med dom. Jag brukar ha de hemma ibland från dagis. Man får passa på när man kan för tiden går ju så fort. Hampus är ju 5 1/2 och ska upp till skolan nästa höst och börja i förskolan där. Sen går tiden ännu fortare när de väl har kommit till den stora skolan. Man kan inte ha honom hemma heller när man vill, så man får passa på medan de går på dagis :-)

I morse så började det smådroppa från himlen. Det är så grått och trist ute och september som brukar vara en relativ ljus och fin månad. Får väl se om det ska fortsätta så här. Barnen tror fortfarande att det är sommar och man får tjata på dom att ta på sig jackan. Det är inte så varmt längre.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och bara njuta av tiden en stund. Ha en fin dag.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...