tisdag 20 september 2011

Tillbaka till skolan

Jag är dödstrött så jag ska alldeles strax gå och lägga mig, men innan dess så tänkte jag bara skriva om hur min dag har varit. Var ju på möte i förmiddags och efter det så tog jag och tvillingarna glass på torget. Sen går vi till Netto o handlar och när jag kommer till kassan så upptäcker jag att mitt Visa kort finns inte kvar i min ficka. Jag fick packa varorna och gå tillbaka till kiosken i stan för det var där jag var sist och mycket riktigt så låg det ju där. Tack och lov!

Gick tillbaka till Netto och betalad ut mina varor och gick sedan hem. Jag skulle ha tagit tvätten var det meningen men jag var totalt slut. Energin räcker inte till längre men det har sina orsaker. Det har varit en lugn dag annars och det har varit roligt att spendera lite tid med tvillingarna faktiskt.

De har läsläxa varje dag som heter en kvart om dagen. Det innebär att de ska läsa en bok i 15 minuter. Jag ska skriva upp vilka sidor det är och vilken bok det är. Jag passar på att låta barnen läsa när jag gör middagen i köket. Det blir perfekt för då är det bara vi där.

Nu i kväll var jag på föräldramöte. Det var först inte meningen att jag skulle gå för jag trodde att Fredrik hade övning i kväll men det hade han inte. Jag gick och det var rätt så intressant att höra den nya skollagen samt de nya betygsystemen. Jag tror att barnen har lättare att bli godkända i det nya systemet faktiskt. Inte för lätt men ett mer rättvist betyg.

Det pratades om mobbing och det är ju något som förekommer överallt. Inte bara i skolor utan även på arbetsplatser. Här ska se anteckna så fort de ser någon göra mot någon annan för att hitta ett mönster. Sedan pratar de med eleven och sedan föräldrarna. Det är nog så bra men frågan är om allt kommer fram. En mobbare är otroligt duktig på att inte synas när det gäller att terrorisera andra. Men det är en bra idé och jag hoppas det fungerar.

Nu ska jag lägga mig för jag är trött. Jag önskar er alla en trevlig kväll och sedan en god natt!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...