torsdag 27 december 2012

Dags för mellandagsrea


Jag är med i en tävling där jag behöver röster. Vill du vara så hjärtlig och ge mig din röst? Jag är mycket tacksam för all hjälp. Tryck på länken nedan isf så har du automatiskt röstat på mig. 




Idag har jag haft fullt upp. Fast ändå rätt så lugnt. Det beror på hur man ser på det. Ibland kan man ha mycket att göra men ändå ta dagen som den kommer. Ungefär så har det varit. 

Det går mot nytt år. Det är inte klokt vad tiden går fort. Den meningen har jag nog skrivit tusentals gånger i denna blogg, men det är en mening som alltid verkar vara aktuell. Ju äldre man blir ju fortare går tiden tycker jag. Det gäller att förvalta den tid man har på ett bra sätt. 

Vi ska fira här hemma ensamma. Rätt så skönt faktiskt. Man gör lite som man vill och barnen kan röra sig fritt hur de vill. Jag minns en nyårsafton för något år sedan som blev en mardröm. Mina barn fick inte lov att vara med oss vuxna utan de skulle sitta i ett närliggande rum. Det enda de kunde göra där var att titta på TV. 

När barnen råkade få ner täcket som låg på bäddsoffan så fick dom sig en liten utskällning. Ja inte av mig utan av den som vi firade hos. Stackars barn. Jag satt där inne med dom och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. Det var så hemskt och barnen förstod inte varför. Nej det gjorde inte jag heller. 

I år blir det ett normalt firande. 

Jag är mycket för traditioner. Det som brukar gå ska helst fortsätta att gå år efter år. Grevinnan och Betjänten kommer som vanligt och den måste jag ju bara se. Dock så har de ändrat tiden på den. Ja det är väl längesedan de gjorde det men jag tyckte det var bättre att de sände den 23:50 som de gjorde förr. Man tittade på programmet och sedan gick man ut för att skjuta upp raketer.

De tog bort två sekvenser på jultecknat och det fördärvade min julkänsla till en viss del. Men nu ska det nog vara lugnt till Nyår. Det blev folkstorm om dessa två sekvenser och det är inte helt konstigt. Det är klart att det är många som reagerar på det. Jag var en av dom. Dock så kan nyhetstidningarna på nätet varva ner lite nu med den nyheten. Den är gammal nu och det hjälper inte hur mycket de än skriver om det. 

Det kan störa mig ibland. Man går in på aftonbladet och får läsa om flera månaders gammal nyhet. Varför kalla det för nyhet överhuvudtaget? Nyhet är ju sådant som är nytt. Det är inte artiklar som varit ute på sajten i evigheter. 

Det är mellandagsrea? ska ni ut och fynda? Akta er för att bli bedragna bara. Alla butiker kör inte med rent spel. De höjer det vanliga priset och sedan sänker de priset lagom till mellandagsgrean. Det vi kunder inte alltid är uppmärksamma på är att det ordinarie priset inte är det som är det vanliga. 

Det är lätt att bli lurad.


Trevlig fortsättning på dessa dagar som är kvar av detta året.



Läs även andra bloggares åsikter om 


Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...