söndag 3 februari 2013

Min stora dag i går. Tack alla goa som gratulerade mig.

Jag hade en superfin dag i går. Jag fyllde ju år och jag blev firad av de närmaste. Dagen började med att jag fick kaffe på sängen tillsammans med blommor och paket. Till det hela var det en sjönsjungande sång med. Det var sambon Fredrik och barnen som kom och gratulerade mig på detta mysiga sätt.

Jag fick en bok som jag ska börja läsa. En deckare var det så klart :-) Sen fick jag ett par hörlurar som jag kommer få nytta av när jag lyssnar på mina ljudböcker eller när jag sitter vid datorn och lyssnar på musik. Det kan vara en fördel att inte störa resten av gänget när de tittar på TV ;-) Sedan blev det tre lotter där jag fick en liten vinst på den ena.

Dagen var rätt så lugn faktiskt. Det är skönt. Det är precis så som jag vill ha det. Fredrik hade köpt en smörgåstårta som vi fikade med mitt på dagen. Det var så gott.  Stéphanies kompis var också med och hon och Stéphanie kom in med en kladdkaka där det står 25 med ljusen. Även dom sjöng. Så goa dom är! Just att det stod 25 var ju så gulligt...hahahaha....härliga ungar.

Jag slapp att laga middagen. Den biten stod Fredrik för. Han visade sig att vara en mycket duktig kock. Han gjorde strimlat kött med någon vitlökssås och pasta till det. Till det serverade han mig en cider. Maten var mycket god så det får han gärna göra om fler gånger.

Under middagen så fick jag paket från Stéphanie. Hon vet att jag gillar att pyssla så det blev krympplast, pennor och en hålslagare. Så fint. Sedan fick jag en nalle i porslin av henne och Erika där det stod


Min Vän

Jag är lyckligt lottad som har dig till min vän. 
Vi kan varandra utan och innan och du stöttar mig i alla lägen.
Tack för att du finns

När maten var avklarad så fick jag en likadan nalle av Fredrik och barnen där det stod

Jag älskar dig

Du fyller mitt hjärta med glädje och sång.
Du ger mig stöd och bekräftelse i mitt liv, jag kan alltid lita på dig.
Älskar dig för evigt.



På kvällen kom min väninna och hennes mamma hit. Jag fick en bukett med tulpaner och geléhjärtan och lakrits. Vi fikade och hade en mycket trevlig stund. Jag har verkligen blivit uppvaktad. Jag hade inte behövt och få en massa saker för jag hade varit lika nöjd ändå, men visst blev jag glad :-D Jätteglad blev jag. Det är helt klart att jag har världens bästa familj runt mig och även fina vänner.

Jag är så glad över den tillvaro jag har idag.

Ibland undrar jag vad jag har gjort för gott för att få ha det jag har idag. Jag har underbara barn och jag har en sambo som alltid finns vid min sida. Jag är inte så bortskämd med att få ha det bra. Jo nu! Men inte innan så man har nog inte vant sig än. Fast det har gått 8 år.

Ja tiden går fort. Jag och Fredrik går mot vårt åttonde år tillsammans. Det är inte klokt vad tiden går fort. För varje dag som går så stärks min kärlek till denna man. Aldrig trodde jag att jag skulle kunna hitta en man som jag kunde älska samt att bli älskad av. Bara det är en gåva som jag värderar högt. Jag hade nöjt mig med det.

Tack Fredrik och barnen för att ni gjorde min dag så fin och tack mina vänner för att ni kom på fika. Jag tackar även alla er som har ringt och skickat grattis via Facebook. En stor kram till er alla.










Instagram
Intressant?

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...