måndag 4 mars 2013

Sponsrad video - Hur mycket är din telefon värd

Jag var runt 22 när jag skaffade min första mobil. Det var en Alkatel och jag hade ett abonnemang hos Comviq. Det blev nästan som en liten status för det var inte så många som hade mobiltelefon då. Mobilen var egentligen klumpig, men då tyckte man att den var en skönhet. Man kunde inte göra så mycket med mobilen på den tiden mer än att svara när det ringde eller ringa upp någon själv. Idag ser det helt annorlunda ut. Man har nästan sitt liv i mobilen.

Jag har påminnelser i min, klocka, mail, facebook och jag kan även gå in på banken via min mobil. Jag behöver inte logga in på en dator för att betala mina räkningar idag utan jag kan göra det via min mobil. Sen har jag som alla andra en kamera. Den är mycket bra att fota med. Med alla dessa funktioner som finns i en liten och samma apparat så behöver man egentligen inte allt det andra som man använde innan mobilen kom ut.

 Något som alla inte vet är att man kan skydda sin mobil mot virus som man gör med sin dator. Har man banken i sin dator till exempel så är det inte fel att skydda sin mobil mot hot. Det ökar hela tiden och under 2011 så var ökningen av hot hela 93%. Det kan löna sig att skaffa skydd till sin mobil. Nortons Mobile Security kostar bara 99 kr om året och det är betydligt billigare än om någon lyckas ta sig in på dina konton.


Instagram
Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...