torsdag 23 maj 2013

Björn Axéns produkter

Jag är en buzzador vilket innebär att jag testar produkter, berättar om dom och säger vad jag tycker om dom.

Denna gången var det dags för björn Axéns tools. Ja tre av dom.

PROFESSIONAL AC HAIRDRYER 2000W

Professionell hårtork med jonisering. AC- motor som ger extra lång livslängd och maximalt lufttryck. 2 hastigheter, 3 värme- lägen samt coolfunktion. Extra smalt fönmunstycke för maximal koncentration av luftflödet vid torkning och styling.
Volymmunstycket används för extra skonsam torkning och extra volym samt används med fördel på lockigt hår för att bevara lockarna. Löstagbart filter för enkel rengöring.
Extra lång sladd 2,8 meter. 2000 W

Denna är lätt att använda. Jag använder gärna den stora munstycket för bättre volym.Jag tvättar mitt hår och låter det fukttorka lite i handduken. Sedan fönar jag håret med denna. Det går fort att torka håret samtidigt som man faktiskt får bra volym. Denna hårtork är den bästa jag har haft. 

SLIDE CURLER       

Slide Curler är den nya generationens locktång– en blandning mellan en traditionell locktång och en plattång. Dess unika Easy Curl System med flytande plattor och friktionsfri titanium-beläggning skapar perfekta lockar med en enkel rörelse.
Tre temperaturinställningar 170°C/190°C/210°C. Roterbar och extra lång sladd: 2,8 m.

Jag använde denna först på min yngsta dotter. Hon har långt hår och väldigt fint. Det var enkelt att få igenom hårslingan men jag var faktiskt rädd för att bränna hennes hår. Det står att man kan smälta håret och det är ju inget man vill precis. Det gick bra i alla fall. Dock var jag inte så duktig på att få hennes hår att locka sig. 

Jag testade sedan på min äldsta dotters hår. Hennes är mer tjockt men det gick ändå bra att få igenom hårslingan. Resultatet blev inte så bra där heller. Jag är dock övertygad om att det är jag som gör fel. Jag ska försöka igen vid tillfälle. 


MAGIC STYLE BRUSH - NYHET!

Magic Style Brush – Den ultimata stylingborsten som snabbt ger perfekt resultat! Det har aldrig varit enklare att styla ditt hår!
Vi har lyckats kombinera det bästa från två traditionella stylingverktyg – locktången och rundborsten.
Borsten ger ordentligt grepp om håret, och i kombination med integrerad värme och jonisering får du en professionell styling med ett välformat och glansigt resultat.
Nu slipper du tampas med fön och rundborste - det har aldrig varit enklare att styla ditt hår!
Finns i storlekarna: 30 mm, 38 mm och 45 mm.
Det är bra att denna finns i olika storlekar. jag har den på 45 mm och jag skulle nog helst vilja ha den på 30 mm. Jag har inte så långt hår och denna är nog till för dom som har längre hår än jag. Den är dock lätt använda men jag är rädd att håret ska fastna i borsten. Det har inte gjort det hitintills i alla fall.

Jag ska testa denna på mina döttrar vid tillfälle. De har längre hår än jag. Denna kommer nog mer till sin rätt till deras hår med tanke på storleken på borsten.

Jag återkommer vid ett annat tillfälle och berättar mer om dessa produkter när jag har testat dom mer.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...