söndag 12 maj 2013

Det är avskyvärt...

Två kvinnor och ett barn blir äntligen fria efter 10 års helvete. De blir äntligen befriade och helt plötsligt så förväntas det av dom att det ska vara normal. Vad nu normalt är i en sådan här situation. Mamman till det ena offret anlitade en advokat när hon fick veta att hennes dotter inte ville träffa henne.
Citat: – Hon kom till sjukhuset för att vara med sin dotter, för att hjälpa sin dotter, för att krama sin dotter. Och så får hon kalla handen. Det är avskyvärt, säger Barbara Knights advokat Jay Milano till ABC News.
Från vilken planet kommer denna advokat ifrån? Han borde förstå att det kan bli lite för mycket för de som varit utsatta. Att just använda ordet avskyvärt får mig att vilja spy ärligt talat. Vadå avskyvärt? Kvinnan har varit med om en hel del och hon måste kanske själv smälta allt som hänt och bli redo för omvärlden.

Tycker det är fruktansvärt att det redan ska sättas press på en kvinna som varit med om så mycket som denna kvinna har. Lämna henne i fred och låt henne ta allt i sin takt är mitt råd. I ett sådant här fall kan man inte vara egoistisk.

Jag tycker att mamman kunde agerat lite annorlunda än vad hon gjorde. Att anlita en advokat när dottern har sagt att hon vill bli lämnad ifred är kanske inte det mest positiva i det här fallet. Men jag förstår hennes frustration. Det är klart att hon vill krama om sin dotter, men det bör gå i offrets takt. Hon har träffat sin bror en kort stund och det är  många känslor som kommer över ett offer i en sådan situation.

Det är lätt att prata om det. Hur hade man själv gjort? Det hoppas jag att aldrig få veta eller uppleva.

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...