torsdag 15 augusti 2013

Rolandz i Borgholm

Igår var det Rolandz som underhöll Borgholm. Jag och barnen samt några till gick ner kl 16:00 för att bänka oss på en bra plats för kvällen. Man ville ju ha så bra plats som möjligt och fast det regnade emellanåt så gick vi ner. Det finns ju inget dåligt väder utan bara dåliga kläder .-)

Barnen hade sina regnställ på sig så på dom gick det ingen nöd. Vi hade fika med oss och kaffe naturligtvis. Vi kom i rättan tid för vi fick en av de första bänkarna längst fram och där satt vi tills det började 4 timmar senare.

De hade ett förband som var mycket bra. De rockade helt på svenska och de fick igång publiken rätt så snabbt. Efter dom så var det då dags för Rolandz. Vad händer då? Jo då säger arrangören helt plötsligt att folket kan ställa sig framför scenen och gunga med till musiken.

Vad händer? Jo alla som inte har suttit där nere och valt platser får alltså helt plötsligt första parkett. Vi som verkligen hade suttit där nere i flera timmar fick bara se paraplyer i luften. Hur roligt var det på en skala?!

Jag tyckte att det var riktigt dåligt faktiskt. Det fanns både barn och äldre som inte fick en chans att se. Alla kunde inte ställa sig i flocken och njuta av underhållningen. När Rolandz började spela så fick paraplyerna tas ner men ändå. Man såg inte så mycket därifrån nu. Vad skulle de ha bänkarna till egentligen? Som prydnad eller?

Nej jag gjorde något som jag aldrig brukar göra. Jag trängde mig. Ja det gjorde jag. Har man suttit där i 4 timmar i regn och smått kyla så skulle jag banne mig se Rolandz från en bra plats med. Fredrik var först och hade barnen med sig och sedan kom jag.

Min dotter fick inte komma förbi en kvinna. Stéphanie sa hallå till kvinnan och då svarar hon Vad vill du? Kan jag få komma fram till min mamma frågar Stéphanie. Det kan du ta och glömma svarar hon. Jag sa till Fredrik att ta tag i Stéphanie vilket hann gjorde. Kvinnan blev sur men det struntade jag i. Man svarar inte andra människor på det sättet hon gjorde.

Ja det blev en lyckad kväll trotts allt men tyvärr så var det många som inte fick se så bra som de trodde att de skulle göra när de gick ner för att få en bra plats runt fyra och fem på eftermiddagen.

Så här bra såg vi innan Rolandz börajde spela

Så här bra såg vi sedan



Jag och Stéphanie ville ha ett foto med killarna. Ja släng upp er på bordet sa dom så det gjorde vi :-)

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...